Mad & Sove

Jensens Bøfhus - ikke et besøg værd

Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 

Redaktionen har haft et par afsted med deres børn for at teste Jensens Bøfhus i Kolding Storcenter. 

Redaktionen har haft et par afsted med deres børn for at teste Jensens Bøfhus i Kolding Storcenter. 

Vi var spændte på, at se hvordan kvaliteten på Jensens Bøfhus i Kolding Storcenter var, da det var et godt stykke tid siden at vi havde været det sidst.

Allerede inde vi træder ind i restauranten, konstaterer vi at det er en dårlig belysning, som dårlig seende ikke kan orientere sig fuld ud i.

Da vi bliver anvist det bord vi skal sidde ved, er midt i restauranten og der tilligemed også her en meget dårlig belysning, så det er svært at læse menukortet ordentligt. Det bord vi er anvist, viser sig ikke at være optimalt, da det ikke er autismevenligt, så vi må ad to omgange skfite plads for at der ikke sker yderligere, da det ikke er de faste pladskombination som normalt der siddes ved.

Den kvindelige tjener virker meget stresset, da vi skal bestille vores mad, som vi ønsker. Mens vi går efter vores salat, er der kommet den kande vand vi har bedt om. 3 af 5 glas er direkte matte i det, og vandet er lunken med isterninger i. Smagen er forfærdeligt. Jensens Bøfhus tog 25 kr for en lille karaffel vand.

Salatbaren er på den anden side af hvor vi sidder og det er svært at komme til denne, idet der er to gennemgange til denne, men den ene er svært at komme igennem da der sidder andre gæster midt i gennemgangen, som er så lille at en rollator eller kørestol ikke kunne være kommet igennem der. Den anden gennemgang er lige hvor kasseapparatet er, og når der står nogen der for at betale eller betjene kassen så er det ligeledes svært der.  

Salatbaren

Salatbar så ud som at den havde stået flere timer uden tilsyn, og det er svært for krykbrugere og kørestolsbrugere at betjene salatbaren, og så ikke tiltalende ud da det lignede snavset midterø på salatbaren.

Bøfferne var for seje i det

4 styk ribsben - ikke til at blive mæt af

 

 

Vi havde bestilt 4 bøffer og 1 ribs. Ribs var meget tørre og nærmest for lang tid stegt, så det var ikke nemt at få det lidt kød der var på af.

Ribs kunne spises men smagte ikke for godt og var nærmest uden kød og overstegt det så forbrændt ud. Den anretning der blev givet var der meget ketchup ift pommes, som blev serveret.

Lille steakbøf så man dårligt kunne se den

Da vi modtager vores bøffer får vi et mindre chok, da det er stykker som med lethed kunne holdes i en hånd, og var overdrysset med salat så bøffen ikke kunne ses.

2 af de 4 bøffer var ligeledes ikke i orden. Den ene var meget sej og den anden kunne man nærmest ikke skære i. Uheldigvis var det en af de to autistbørn vi havde med på prøvespisningen som fik den bøf der nærmest ikke kunne skæres i, så vedkommende nægtede at spise ret meget og fik en mindre nedsmeltning af dette. Det skal bemærkes, at efter restaurantbesøget gav det yderligere nedsmeltning hos pågældende autistbarn så oplevelsen der skulle havde været god i Kolding Storcenter blev helt ødelagt.

Vi prøvede at få kontakt til de tjenere som rendte der, men det lykkedes ikke. Mens en af os stod ved salatbaren, stod en af tjenerne og talte højlydt i telefon om nogle private forhold. Det er helt uacceptable at opleve dette, hvis man skal have sig en god oplevelse.

Selvom Jensens Bøfhus reklamerer med at hvis man er utilfreds med bøffen – så er der ingen regning. Alligevel måtte vi igennem en større diskussion før to bøffer blev taget af regningen.

Inden da havde vi diskuteret omkring den seje bøf, hvortil hun mente at vi bare skulle vente på at få nogle nye bøffer. Der skal samtidig anføres, at der var gået lang tid fra bestilling til at vi fik serveret vores bestilling. Hun havde ingen forståelse for at et autistbarn ikke kan forstå, at man skal så sidde og vente på at der kommer nyt.

Jensens Bøfhus har været igennem en større besparelse, og det virker til, at man også har lavet besparelser på den mad man serverer. Vi var sultne da vi kom, og var sultne da vi gik, og mange penge fattigere.

Toiletforhold under al kritik

Lang nedgang for at komme til toilet - absolut ikke handicapvenligI restauranten hænger et enkelt skilt med henvisning til hvor toiletter er. Det viser sig, at det er ned ad en meget lang trappe, hvor personalet også bæger mad op og ned af, som skal serviceres, hvilket ikke ligner at det er hygiejnisk når det er samme adgangsforhold som til og fra toiletterne.

I kælderetagen er der ikke handicaptoilet, ligesom at der er der heller ikke andre steder i restauranten. Da vi påpeger dette overfor kassedamen da vi skal betale for middagen, virker hun nærmest ligeglad med at der er lovgivning på området om at ligebehandling, som trådte i kraft pr 01 juli 18. Efter at vi har nævnt at vi vil skrive om det i denne anmeldelse får vi indtryk af at hun ændre adfærd til nærmest at være truende overfor os, idet hun virkede utilfreds med at der ville blive skrevet om dette. Da vi var på vej ud af restauranten begynder hun at rende efter os og råbte op efter at madanmelderen havde fortalt, at denne havde fået mange smerter i knæ grundet den lange nedgang til toilet og at besøget i Kolding Storcenter måtte beskæres så vi måtte køre hjem.

Der er ingen skiltning omkring handicaptoilet, og da dette blev påtalt til kassemedarbejderen, kunne vi forstå at det skulle gæsten da selv vide at der udenfor restauranten er handicaptoilet.

Restauranten Jensens Bøfhus i Kolding Storcenter virker ikke som handicapvenlig med den indretning de har foretaget. Der er niveauforskelle, salatbaren kan ikke betjenes af en kørestolsbruger og en albuestokbruger har besvær ved at betjene salatbaren.

Personalet virker ikke som at det er interesseret i at deres gæster har det godt, og med de ovenstående observationer kan vi ikke anbefale Jensens Bøfhus i Kolding Storcenter.

Oplevelse: 2 af 6 stjerner
Handicapforhold 1 af 6 stjerner

Social & newsletter

Search